haberL haberR
0 facebook twitter googleplus

Yaşam

10 Aralık 2009 Perşembe, 10:38
Paylaş
Tweet
Paylaş
Gönder
Yazdır
A
A

Ofiste dengeli beslenmenin yolları

Ana Sayfa » Yaşam » Ofiste dengeli beslenmenin yolları haberi
10 Aralık 2009 Perşembe, 10:38
Ofiste uzun saatler geçirip, dengesiz beslenmekten mi şikayetçisiniz. İşte ofiste dengeli ve sağlıklı beslenmenin yolları
Ofiste dengeli beslenmenin yolları

Şehirleşme ile birlikte, sabah erken kalkıp işe yetişme telaşı içinde atlanan kahvaltı güne enerjisiz başlanmasına neden oluyor.

Kahvaltı yapılsa da kalori ve yağ oranı yüksek poğaça, açma, simit gibi kolayca ulaşılabilen besinlerin tercih edilmesi kilo dengesinin korunmasını zorlaştırıyor.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Müge Aksu, iş yerindeki uzun mesai saatleri nedeniyle iş performansının da etkilendiğini belirterek, bu konuda çeşitli önerilerde bulundu:

ŞEKER DENGESİZLİĞİNE DİKKAT

Kan şekerindeki dengesizlik, iştah kontrolünde problem yaratıyor. Kan şekerini düzenlemek, kişinin kendine hakim olmasını da kolaylaştırıyor.

Kan şekeri dengesinin bozulması yeme nöbetlerinin gelişmesine, kontrolsüz yeme davranışının başlamasına neden oluyor.

Kan şekeri düşüp, açlık başladığında beyinsel fonksiyonlarda da azalma görülüyor. Konsantrasyon bozuluyor ve zihinsel beceriler yavaşlıyor.

Bu nedenle 2,5 - 3 saatlik aralarla beslenmek, öğün aralarının 5 saati aşmamasına özen göstermek gerekiyor. Ara öğünler için meyve, kepekli bisküvi, küçük kepekli bir sandviç veya tost, kuru meyveler, kontrollü miktarda fındık, ceviz, badem gibi yağlı tohumlar, meyveli veya probiyotik yoğurtlar, süt, salep ve ayran tercih edilebilir.

POSASIZ BESLENME TEHLİKELİ

Posa-lif tüketimi tokluk süresini arttırırken, sürekli oturulduğu için gelişebilecek olan kabızlık problemini de en aza indirmeye yardımcı oluyor.

Posasız beslenme hem vücut hem de kan yağlarının artmasına yol açıyor. Gün içinde tüketilen sebze-meyve miktarını artırmaya, haftada 2-3 kere baklagil yemeye, beyaz ekmek yerine esmer ekmek, pirinç yerine bulgur tüketmeye özen göstererek, alınan posalı besin miktarının çoğaltılması gerekiyor.

KAHVE YERİNE SU

Özellikle masa başı çalışırken sıkıldıkça içilen ya da konuklara ikram ederken eşlik etmek için içilen çay, kahve ve gazlı içecekler su içme isteğini azaltıyor.

Diüretik etki göstererek vücudun su dengesini bozuyor. Su seviyesinin azalması ile yorgunluk, baş ağrısı ve dikkat problemi yaşanıyor.

Bitki çayları, süt, ayran, taze sıkılmış meyve suyu, maden suyu miktarları çok artırılmamak şartı ile tercih edilebilir. Kahve veya çay tüketmek istendiğinde tam süt ile yapılan kahve, limonlu soğuk çay veya yeşil çay içilebilir.

Ofis içi egzersizle enerjinizi arttırın!

Ofis içi egzersiz, kemik yoğunluğunun korunması açısından önem taşıyor. Böylece metabolizma hızı artıyor ve dinç, dinamik vücut sayesinde verimli çalışma sağlanıyor. Yemeğe giderken yürümek veya yemek sonrası kısa mesafeli yürüyüşler yapmak, ofis içinde asansör yerine merdiveni tercih etmek bile harcanan enerjiyi artırıyor. Orta şiddette haftada 150 dakika yürümek öneriliyor. Sağlıklı bir bireyin gün içinde 10 bin adım atması gerekiyor. Ofiste her saat başında iki defa yapılan esneklik egzersizleri de idealdir.

Haftada bir gün sütlü tatlıya izin

Ofisteki doğum günü partileri, özel davetler, konukların getirdiği tatlı, yaş pasta gibi ağır abur cuburlar da günlük aldığımız boş kalori miktarını arttırıyor. Tatlı yiyecekler çok istendiğinde, meyve tatlısı veya sütlü tatlılar ara öğün olarak haftada bir defa tüketilebilir.

(Kaynak: Yeni Şafak)

 

Paylaş
Tweet
Paylaş
Gönder
Yazdır
A
A
Saatteki hızı 100 km'ye ulaşacak
BU GECE YARISI BAŞLIYOR

Yorum Yaz

VİDEO GALERİ

Akın İpek, İpek Üniversitesi'nde konuştu
  • Akın İpek, İpek Üniversitesi'nde konuştu
  • Yeni Zelanda Havayolları'nın reklam filmi
  • Yaban kazının inanılmaz düşüş anı
  • İstanbul Üniversitesi’nde öğrenci kavgası


YAZARLAR

  • Erhan BAŞYURTErhan BAŞYURT"U dönüşü" ve Peşmerge koridoru
  • Nazlı ILICAKNazlı ILICAKTürkiye’nin “U” dönüşü
  • Nuh GÖNÜLTAŞNuh GÖNÜLTAŞAKP’nin, örtme-gizleme-perdeleme yeteneğine şapka çıkarıyorum…
  • Yavuz BAYDARYavuz BAYDARDurmak yok, terlemeye devam!
  • Orhan Kemal CENGİZOrhan Kemal CENGİZFıtratında dayak yemek var
  • Gökhan BACIKGökhan BACIKDış politika, “boyunduruk” ve Erdoğan imajı
  • Aykut IŞIKLARAykut IŞIKLARAtaması yapılmayan 300 bin öğretmenin sesi
  • Perihan ÇAKIROĞLUPerihan ÇAKIROĞLUİlaçta öğrenilmiş çaresizliği yenelim
  • Yaşar ERDİNÇYaşar ERDİNÇOrta gelir tuzağı nedir? Nasıl kurtuluruz?
  • Bilal ÖZCANBilal ÖZCANDiziler yemeğin sadece sosudur!
  • Sadettin ORHANSadettin ORHANESK Suriyeliler için toplanmalı
  • Engin VERELEngin VERELÜlkedeki en iyi futbolu oynuyor
  • Ali DEMİRELAli DEMİRELEfendimizin kılıcında kan yoktu
  • Lemi ÇELİKLemi ÇELİKGalibiyet harika taraftar nerede?
Erhan BAŞYURT"U dönüşü" ve Peşmerge koridoru

FOTO GALERİ

  • Toyota Corolla 450 km yolu 6 lira yakıtla gidiyor
  • En son seçim anketi
  • Kıyamet günü nefret edilen 8 grup
  • Cezaevi isyanında ilginç kareler
  • İşte Türkiye'de boşanmaların sebebi
  • Ölümle ilgili çok ilginç ve çok gizemli bilgiler
  • Diyarbakır'a giden polisler isyan etti
  • Avının hamile olduğunun öğrenince bakın ne yaptı?
  • Ad kavmi neden ve nasıl helak edildi?
Toyota Corolla 450 km yolu 6 lira y