haberL haberR
0 facebook twitter googleplus

Yaşam

10 Aralık 2009 Perşembe, 10:38
Paylaş
Tweet
Paylaş
Gönder
Yazdır
A
A
Gönder
Ana Sayfa » Yaşam » Ofiste dengeli beslenmenin yolları

Ofiste dengeli beslenmenin yolları

Ofiste uzun saatler geçirip, dengesiz beslenmekten mi şikayetçisiniz. İşte ofiste dengeli ve sağlıklı beslenmenin yolları
Ofiste dengeli beslenmenin yollarıOfiste uzun saatler geçirip, dengesiz beslenmekten mi şikayetçisiniz. İşte ofiste dengeli ve sağlıklı beslenmenin yolları

Şehirleşme ile birlikte, sabah erken kalkıp işe yetişme telaşı içinde atlanan kahvaltı güne enerjisiz başlanmasına neden oluyor.

Kahvaltı yapılsa da kalori ve yağ oranı yüksek poğaça, açma, simit gibi kolayca ulaşılabilen besinlerin tercih edilmesi kilo dengesinin korunmasını zorlaştırıyor.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Müge Aksu, iş yerindeki uzun mesai saatleri nedeniyle iş performansının da etkilendiğini belirterek, bu konuda çeşitli önerilerde bulundu:

ŞEKER DENGESİZLİĞİNE DİKKAT

Kan şekerindeki dengesizlik, iştah kontrolünde problem yaratıyor. Kan şekerini düzenlemek, kişinin kendine hakim olmasını da kolaylaştırıyor.

Kan şekeri dengesinin bozulması yeme nöbetlerinin gelişmesine, kontrolsüz yeme davranışının başlamasına neden oluyor.

Kan şekeri düşüp, açlık başladığında beyinsel fonksiyonlarda da azalma görülüyor. Konsantrasyon bozuluyor ve zihinsel beceriler yavaşlıyor.

Bu nedenle 2,5 - 3 saatlik aralarla beslenmek, öğün aralarının 5 saati aşmamasına özen göstermek gerekiyor. Ara öğünler için meyve, kepekli bisküvi, küçük kepekli bir sandviç veya tost, kuru meyveler, kontrollü miktarda fındık, ceviz, badem gibi yağlı tohumlar, meyveli veya probiyotik yoğurtlar, süt, salep ve ayran tercih edilebilir.

POSASIZ BESLENME TEHLİKELİ

Posa-lif tüketimi tokluk süresini arttırırken, sürekli oturulduğu için gelişebilecek olan kabızlık problemini de en aza indirmeye yardımcı oluyor.

Posasız beslenme hem vücut hem de kan yağlarının artmasına yol açıyor. Gün içinde tüketilen sebze-meyve miktarını artırmaya, haftada 2-3 kere baklagil yemeye, beyaz ekmek yerine esmer ekmek, pirinç yerine bulgur tüketmeye özen göstererek, alınan posalı besin miktarının çoğaltılması gerekiyor.

KAHVE YERİNE SU

Özellikle masa başı çalışırken sıkıldıkça içilen ya da konuklara ikram ederken eşlik etmek için içilen çay, kahve ve gazlı içecekler su içme isteğini azaltıyor.

Diüretik etki göstererek vücudun su dengesini bozuyor. Su seviyesinin azalması ile yorgunluk, baş ağrısı ve dikkat problemi yaşanıyor.

Bitki çayları, süt, ayran, taze sıkılmış meyve suyu, maden suyu miktarları çok artırılmamak şartı ile tercih edilebilir. Kahve veya çay tüketmek istendiğinde tam süt ile yapılan kahve, limonlu soğuk çay veya yeşil çay içilebilir.

Ofis içi egzersizle enerjinizi arttırın!

Ofis içi egzersiz, kemik yoğunluğunun korunması açısından önem taşıyor. Böylece metabolizma hızı artıyor ve dinç, dinamik vücut sayesinde verimli çalışma sağlanıyor. Yemeğe giderken yürümek veya yemek sonrası kısa mesafeli yürüyüşler yapmak, ofis içinde asansör yerine merdiveni tercih etmek bile harcanan enerjiyi artırıyor. Orta şiddette haftada 150 dakika yürümek öneriliyor. Sağlıklı bir bireyin gün içinde 10 bin adım atması gerekiyor. Ofiste her saat başında iki defa yapılan esneklik egzersizleri de idealdir.

Haftada bir gün sütlü tatlıya izin

Ofisteki doğum günü partileri, özel davetler, konukların getirdiği tatlı, yaş pasta gibi ağır abur cuburlar da günlük aldığımız boş kalori miktarını arttırıyor. Tatlı yiyecekler çok istendiğinde, meyve tatlısı veya sütlü tatlılar ara öğün olarak haftada bir defa tüketilebilir.

(Kaynak: Yeni Şafak)

 

Bu habere hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun!
Yorum Yaz

VİDEO GALERİ

Mardin'deki dehşet anları kameraya böyle yansıdı
  • Mardin'deki dehşet anları kameraya böyle yansıdı
  • İstanbul da tanker patladı
  • Köylüler neye uğradığını şaşırdı
  • Sunucuya kızan yönetmen bakın ne yaptı


YAZARLAR

  • Erhan BAŞYURTErhan BAŞYURTTürkiye başkanını mı seçecek?
  • Nazlı ILICAKNazlı ILICAKTaksim meydanı korkusu
  • Yavuz BAYDARYavuz BAYDARAynı muhalefetle farklı Türkiye çıkmaz
  • Gökhan BACIKGökhan BACIK23 Nisan'da sormamız gereken soru: TBMM ne kadar güçlü?
  • Adem Yavuz ARSLANAdem Yavuz ARSLAN'Namuslu insan belge gösterir' ise...
  • Aykut IŞIKLARAykut IŞIKLARAVM'ler havalı ama dede yadigârı esnafı unutmayalım
  • Yaşar ERDİNÇYaşar ERDİNÇGözler Merkez Bankası'nda
  • Bilal ÖZCANBilal ÖZCANİyi ki Cem Yılmaz film için Çin'e gitmedi!
  • Sadettin ORHANSadettin ORHANGöle su gelinceye kadar...
  • Elif KORKMAZELElif KORKMAZELBu mektup çocuklardan babalara
  • Erdoğan SÜZERErdoğan SÜZERZayıf ekonomiye geçiş programı!
Erhan BAŞYURTTürkiye başkanını mı seçecek?

FOTO GALERİ

  • Ünlü isimlerden 23 Nisan mesajları
  • Erken yaşta evliliği protesto
  • İstanbul'da yakıt yüklü tanker patladı
  • Kanserin en büyük habercisi: Cildiniz
  • İşte bakanların çocukluk fotoğrafları
  • Dünyanın en zorlu havaalanları
  • Bu sefer aslan ölümden döndü
  • ABD kütüphanesinde Osmanlı izleri
  • Maltepe'de feci kaza: 1 ölü 2 yaralı
Ünlü isimlerden 23 Nisan mesajları
Kapat